item5
zonnebloemhead
item1

Om du praktiserar Ismakogi regelbundet och du har vant dig att kontinuerligt känna hur du rör dig, blir dina rörelser lätta och mjuka. Du återupptäcker hur härligt det är att röra dig harmoniskt och flytande.

Ismakogi lär oss förstå om vi rör oss rätt eller inte. Den hjälper oss att förebygga överbelastningar och andra muskel- och ledproblem, undvika skador på brosk och underlättar till och med kroppens egen reparationsprocess med att läka skadade leder.

Tack vare Ismakogi så kan du fortsätta ha en spänstig och smidig kropp samt behålla ett fast, ungdomligt ansikte.

Om du genom sjukdom eller efter en operation behöver stanna i sängen så kan du utöva Ismakogi mentalt. Det förhindrar att musklerna atrofierar eller stelna.

Genom att använda träningsprogrammet kan du förebygga de felaktiga rörelsemönster som skulle kunna orsaka muskel- eller ledproblem.

Det är också möjligt att Ismakogi kan underlätta vid existerande muskel- och ledproblem i de fall där de uppkommit genom felaktiga hållnings- och rörelsemönster.

Ismakogi kan inte förbättra ledtillstånd som är resultat av ledförslitning eller infektioner, men eftersom träning oftast gör lederna smidigare så kan det lindra en del av den upplevda ledsmärtan. Det är möjligt att göra dina muskler spänstigare och starkare med ett minimum av belastning på leden.

Ismakogi har en utpräglad positiv effekt på stämning och välbefinnande. Frigörningen av muskel- och fasciaspänningar kan medföra en (nästan omärkbar) frigörning av i musklarna och fasciiorna inlåsta mentala och känslomässiga spänningar. Detta frigör också inlåst energi som man får till sitt förfogande igen.

item2a1

ISMAKOGISKOLAN