item5
zonnebloemhead
item1

Mariyet de Baar heter jag. Jag är född i Utrecht, Nederländerna. Min man och jag har bott och jobbat i Frankrike i många år innan vi valde att bosätta oss i Sverige i slutet av 2011.

Jag har fått min (då 3-åriga) Ismakogi-utbildning i både Nederländerna och Österrike (Ismakogins ursprungsland) och min (2-åriga) utbildning i medicinska kunskaper för paramedicinska yrkesutövare i Nederländerna. Sedan 2015 är jag dessutom ortomolekylär kostrådgivare och medlem i Svendska sällskapet för ortomolekylär medicin.

Under flera år har jag i Nederländerna och i Frankrike undervisat i Ismakogi och utbildat nya kollegor.

Nu i Sverige har jag mitt eget företag som heter Friskolätt. Ismakogiskolan är just nu den viktigaste aktivitet i det. Jag ger workshops, gruppkurser och enskilda konsultationer i Nybro och snart också i Kalmar. Så småningom hoppas jag kunna starta en utbildning. I januari 2016 startar min nya aktivitet som heter Ät dig frisk.

Jag upptäckte Ismakogin just då jag fått nog av alla dessa gympa- och träningsmetoder som ser på kroppen som på en samling reservdelar. Jag ville känna mig som en helhet. Det var en stor uppenbarelse. Redan efter tredje passet beslutade jag att utbilda mig professionellt.

Min fascination för metoden har sedan dessa bara blivit större - upptäcktsresan i kroppen tar aldrig slut. Just denna fascination vill jag ge vidare, för det finns många som kan dra nytta av ismakogi. Det är kul att hälla på med den, man blir både vackrare, friskare, piggare och gladare och man mår så mycket bättre.

En bra hållning är inte bara bra för att se snyggare ut och inge respekt, utan också för att få organen att fungera mycket bättre och för att lindra smärtor som orsakas av fel hållning.

Innan jag upptäckte Ismakogin var jag auktoriserad översättare i svenska/danska/norska till nederländska. Jag har bl.a. översatt fyra av Kerstin Ekmans romaner till nederländska. Jag tillbringade långa dagar vid datorn utan att lyssna till min kropp som vill röra sig. Jag har inte behövt sluta översätta (jag älskar det) eftersom Ismakogin har räddat mig. Så jag vet av egen erfarenhet vad jag talar om!

Jag kompletterar ismakogin med kostråd. Kosten spelar en stor roll i vårt välbefinnande. Vi kan äta oss friskare, vackrare och slankare, bara vi vet hur. Också detta omfattas av  conceptet Friskolätt.

item2a1

ISMAKOGISKOLAN